DOLAR
2.435,15
BIST
9.992,86
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Batman
Perşembe Az Bulutlu
Cuma Az Bulutlu
22°C

MERETO’NUN ZİRVESİNDE İLK FESTİVAL..

Batman Valiliği’nin desteği ve Sason Kaymakamlığı’nın koordinasyonuyla yapılan festivale çok sayıda kişinin katılım sağlandı.

REKLAM ALANI
01.10.2023 21:50
126
A+
A-

Festivalin ilk gün programında ise Mereto Dağı’nda Yayla Kampı yapıldı.
Ayrıca tarihi mekan ziyaretleri, kaya tırmanışı, dağ bisikleti ve zirve tırmanışı, Mereto Dağı gece gözlem etkinlikleri ile devam etti.
Sason Mereto dağı Kamp etkinliklerine Sason kaymakamı Murat Mete, Belediye Başkanı M.Şafi Yavuz, ve ilçe Milli Eğitim Müdürü Veysi Bozkurt, İl Kültür ve Turizm Müdürü M. İhsan Aslanlı, İlçe Gençlik Spor Müdürü Eşref Çelik, Dağcılık Federasyonu İl Temsilcisi Emrullah Girgin, Batman Arama Kurtarma Ekibi, Anda Arama Kurtarma Ekibi, Bir kalp bin Umut Platformu gönüllüleri, bisiikletçiler ve vatandaşlar katıldı.

‘FESTİVALİN DEVAMI GELECEK’
Mereto yayla kampında festival ile ilgili konuşan Sason Kaymakamı Murat Mete; “Batman’ımızın kadim toprakların modern şehri Batman’ımızı festivaller şehri Batman olarak anmak, bilinirliğini arttırmak üzere çıkılan bu yolda sayın valimizin destek ve talimatlarıyla beş ilçemizde bir de festivaller düzenliyoruz. Sason ilçemizde kadim şehrimiz, kadim ilçemiz Hasan ilçemizde de en kıymetli ürünlerimizi Sason çileğimizi, cevizini, balını ve yayla turizmini tanıtmak adına Bal, ceviz ve yayla festivali tertip ettik. Festival bundan sonra geleneksel Hale gelmesi en büyük ümidimiz ve en büyük arzumuzdur. Bugünden en büyük temennimiz bu etkinliğin yüzüncüsünün de bu topraklarda yapılabiliyor olmasıdır. Biz inanıyoruz ki bu topraklara kardeşlik ruhu hakim olduğu sürece coşku, heyecan, sevinç birlik ve beraberlik her daim bu insanların sofrasında beraber paylaşacaktır. Bundan sonra adını sıkça duyacağınız Sason balımızı, Sason cevizimizi tanıtmak aynı zamanda birçok kültüre ev sahipliği ve beşiklik yapmış Merato Dağımızı, Meretto Dağı 2975 rakımlı tepesini bütün vatandaşlarımızın, doğaseverlerimizin beğenisine sunmak üzere bir araya geldik. Yoğun bir kalabalık yoğun bir ilgi alaka inanın yayla yolunda trafik olur mu sorusunun cevabını bugün evet olur. Meretto’ysa söz konusu. Bizim özlemimiz var. Bizim hevesimiz ve merakımız var. Ne var orada diyen bir sürü doğaseverimizin ciddi bir trafik gözlemledik. Biz bu vesileyle kültürlere beşiklik etmiş birçok kültürü bünyesinde misafir etmiş ve içinden hikayeler çıkarmış Merato Dağımızın 2975 rakımından Batman’ımıza, Diyarbakır’ımıza Siirt’imize, Bitlis’imize, Muş’umuza buradan ses veriyoruz. Biz buradayız. Bütün doğaseverleri bekliyoruz. Herkese kapımız açık. Herkese ikram edecek. Balımız, çileğimiz ve cevizimiz Fazlasıyla var. buyursunlar gelsinler. bu etkinliğin düzenlenmesinde bizim en büyük renklendiricimiz Sayın Valimiz Ekrem Canalp başta olmak üzere Kültür Turizm İl Müdürümüze, Müdürlüğümüzün ekibine kendi çalışma arkadaşlarıma, yakın çalışma ekibime şahsım ve bütün Sason ilçesi adına teşekkür ediyorum. Gecelerini hep beraber burada müşahede etmiş oluruz.” diye konuştu.